onsdag 22 oktober 2008

Criminal Law.

Jag har just haft det roligaste seminariumet hitills! Ni vet, vi blir ju betygsatta på varje seminar, ett om dagen alltså. Idag var det Criminal Law och seminarium går ut på att svara på frågor och diskutera och argumentera, vilket är s k i t s v å r t. Jag ska använda "legal principles" och "legal language" och diskutera fall. Idag pratade vi om "Causation" och Sanne svarade själv på kanske 10 frågor. Hur bra är inte det!? Dessutom fick jag diskutera ett fall inför hela klassen ehlt själv utan förberedelse. Hur kul som helst. Gick bra dessutom! Vilken pepp! Jag behövde det här känner jag. Yeey! Kanske inte siktar på bara jurist, eftersom favvoämnet är Criminal...

4 kommentarer:

Anonym sa...

en fråga bara... hade du tänkt att läsa hela juristutbildningen i london? isåfall, hade du tänkt jobba som jurist i england eller i sverige? för inte är väl en utländsk juristexamen godtagbar i sverige...?

SANNE. sa...

Ja, 3 år är den. Ja, inte kan jag jobba i Sverige med en Law Degree från Storbritannien. Dock kan jag läsa till ett par år för att den ska gälla i Sverige.

SANNE. sa...

Vilken maria btw?

Anonym sa...

Bra Älskling!! så ska det låta!
Criminal låter bra tycker jag.. sikta på det vettja! :)