tisdag 24 februari 2009

Sitter och myser i sängen i haremsbyxor, stor t-shirt och jeansjacka. (Även kakorna får vara med på ett hörn)

Nu har ilskan lagt sig lite och börjat övergå till en besvikelse istället. Idag har jag så FRUKTANSVÄRT ont i kroppen, jag kan knappt röra mig om ens gå. Orsakne till detta är gårdagens Body Pump - klass. Första gången någonsin jag gått på en klass och det var helt galet roligt. Instruktören himlar lite med ögonen när vi säger att vi är nya och börjar genast stenhårt. Det hela går ut på att styrketräna hela kroppen under intensiv träning och hög puls genom hela klassen. Man använder sig av en skivstång och gör allt ifrån benböj till bänkpress. Förr trodde jag att Body Pump skulle vara piece of cake eftersom jag är en van styrketränare men icke. Jag trodde att man pumpade och vilade, pumpade och vilade. Istället så pumpar man HELA tiden med minimal vila i olika tempon och rörelser. Jag skrattade mig igeon klassen samtidigt som hela jag (och Malin) skakade och svetten rann efter några minuter bara. Sjukt kul och instruktören hjälpte en mycket och peppade oss. Vi tror att hon var lite imponerade av oss att vi inte gav upp. Det var fasiken nära. Puh. Trots stretching och crosstrainer efteråt har jag aldrig haft sådan träningsvärk tidigare. Sjukt bra träning (bränner även mycket fett, bygger inte bara muskler) så testa detta!

Inga kommentarer: