tisdag 13 januari 2009

TD (Träningsdagbok).

Jag och Niklas kör gärna lite snabb styrka innan vi går och lägger oss och det gillar jag så jag har börjat dra nytta av det. Ikväll har jag kört:
Situps - 10 rep
Rygglyft - 10 rep
"Benplankan" - 40 sek
Knäböj - 10 rep
Dips - 10 rep
Bäckenlyft - 10 rep
Detta x 2
Jag kör olika muskelgrupper efter varandra för att slippa vilan. Detta höjer min puls och jag tränar hjärtat(kondition) samtidigt. Väldigt effektivt, dock mer effektivt om du kör igenom hela kroppen. "Benplankan": Jag står brett isär med fötterna och böjer på benen så att mina knän är i 90 grader. Håller nåt tugnt i händerna som är placerade rakt ut/fram och håller rak rygg. Statisk träning är bra för uthålligheten. I början gör jag 40 sek x 2 men kommer utöka allt eftersom. Slänger på stretching efter det här och jag är färdig. Det här tar max 20 min.

Inga kommentarer: